Auto Dealers

Autobedrijf Tiel

Dealers zijn geen typische dealers. Ze hebben niet veel of geen foto’s van de auto’s op het terrein. Wanneer u een dealership binnenloopt, wordt u begroet door een vriendelijke “autoverkoper”. Zij zijn er om vragen over de voertuigen te beantwoorden en te proberen een verkoop te doen. Aangezien de klant meestal niet de gelegenheid heeft om met de auto te rijden, is een “hands on” inspectie veel waarschijnlijker. De meeste dealerships zijn zeer georganiseerd en hebben precieze netheidsnormen. Velen hebben een inspectiehandleiding opgesteld, waarin de te volgen procedures voor het schoonmaken en controleren van de voertuigen die u wenst te kopen worden beschreven. Sommige dealerships zullen alle auto’s op het perceel inspecteren, indien zij een exclusief autodealerbedrijf zijn. Dit is niet typisch het geval voor de meeste autodealers. De normen inzake netheid aan de buitenkant van een typisch autodealerbedrijf zijn vrij strikt. De netheidsnormen voor een typisch autohandelaarschap zijn vrij strikt, maar indien u ooit de binnenkant van een typisch autohandelaarschap hebt gezien, weet u dat de netheidsnormen vaak veel lakser zijn.

Minimal Informationoticism is een andere term die u kunt definiëren wanneer u een autodealer bezoekt. De werknemers van een typisch autodealerbedrijf zijn gericht op de verkoop, en op het genereren van zoveel mogelijk verkoop. Hun primaire doel is om vandaag een auto te verkopen, en ze hebben vaak weinig tot geen besef van de functies of verbeteringen die die auto beter voor u zou kunnen maken. Het kan van alles zijn, van een perfect voertuig tot het volgende beste automerk dat beschikbaar is. Afhankelijk van de behoeften van uw gemiddelde klant, zal een typische autohandelaar een combinatie van deze verschillende eigenschappen gebruiken.

Gemakzucht is een kenmerk dat de meeste autodealers lijken te hanteren zonder er echt over na te denken. De meeste autodealers die ik heb bezocht lijken te geloven dat de klant gewoon een groep nummers is, wachtend om te worden verkocht. Ze hebben een snelle afhandeling zodat de klant naar de volgende dealer kan gaan. Ik heb nog nooit een klant horen zeggen: “Ik zou het echt op prijs stellen als u beter voor mijn auto zou kunnen zorgen.” Dat pakt direct het probleem aan van het gemak van de “handige” autoverkopers.

Ze verkopen ook veel auto’s. Het is gewoon een deel van hun werk. Val ze niet lastig met je behoeften, het kan ze niet schelen. Als je behoeften hebt, is het aan jou om ze te vervullen.

Tenslotte is er nog de allesbepalende vraag van de inruilwaarde. Vraag om een CD of een prijsvoordeel op het nieuwe voertuig, en ze zullen het meestal beter doen bij inruil van nieuwe auto’s dan bij inruil van tweedehands auto’s (als ze eerlijk zijn over hun praktijken). Sommige dealers hebben relaties met banken die hen de mogelijkheid geven potentiële kopers voor hun inventaris te zoeken. Goed bij consumenten, slecht bij klanten. Op zoek gaan naar een CD om als inruiler te kopen is als op zoek gaan naar een vreemde bedrijfslening bij een tevreden bankonderzoeker. Als ze je niet zien zitten, bereid je dan voor op een hoop “weet je het zeker” en “misschien” draadjes tijdens je onderhandelingen.

Lees meer

APK

Garage

Leave a Reply

Your email address will not be published.