De grondbeginselen van een autobatterij

Autogarage Tilburg

De smeerput is een kleine ruimte die gewoonlijk op de begane grond wordt gehouden. Zij is gevuld met olie en water en bevat een elektrische opening, waardoor de motorolie stroomt. De smeerput is gewoonlijk voorzien van servicehaken, die de metalen platen met de olie eruit tillen en het mogelijk maken, op de terugweg de olie er weer in te pompen en de platen eraf te schuiven.

Een van de twee belangrijkste functies van een garage is de voorbereiding op de reis. Enerzijds werkt hij in de motorafdeling van de garage voor autoreparatie en anderzijds zorgt hij ervoor dat de auto klaar is voor de weg. Beide functies vereisen afzonderlijke aandacht, maar het rijklaar maken van de motor is meestal voltooid vóór het eigenlijke werk aan de auto.

ElektriciteitHet eerste essentiële onderdeel tijdens de voorbereiding van een auto is de elektriciteit. De elektriciteit in de garage wordt geleverd door drie soorten panelen: twee voor nutsdoeleinden en een voor verlichtingsdoeleinden. De panelen voor nutsvoorzieningen kunnen nuttig blijken in noodgevallen, maar de panelen voor verlichting moeten voorzichtig worden gebruikt en mogen alleen in het zicht van het paneel worden gebruikt. In een garage wordt de elektriciteit meestal geleverd door de utiliteitspanelen.

Om een auto efficiënt te laten rijden, heeft hij goede energie nodig. Vandaar dat in elk land de strijd tegen de luchtverontreiniging wordt gevoerd. In geval van nood moeten alle lichten die voor de werking van de auto worden gebruikt, zonder enige storing werken. Onder druk verkeer kan de kracht van de batterij uitvallen en moet deze worden vervangen. In dat geval moet de garage worden gebeld en een garagedeur worden geopend.

Om al deze functies succesvol te laten verlopen, moet de accu van de auto op zijn top functioneren. Om dit te behouden moet de accu goed worden onderzocht. In de wintermaanden moet de auto gemakkelijk starten, ook al is het in de winter extreem koud. Om dit te bereiken moeten de accu’s worden gecontroleerd. Ze zijn meestal gevuld met water. Als tijdens de winter het waterpeil laag is en er ruimtes tussen de platen zijn, is het risico op ontploffing groot. Dit kan leiden tot brand die het leven kan bedreigen van mensen die in de buurt zijn. Daarom moet een batterijdop erop worden gehouden.

Als een auto nieuw is, wordt de accu meestal opgeladen door de motor. Maar tijdens de levensduur van de auto kan dit gebeuren. Hierdoor daalt het elektrolytniveau in de accu en wordt de levensduur van de accu verkort. Daarom moet de accu vaak worden vervangen.

Een belangrijke oorzaak van het uitvallen van autoaccu’s is de ophoping van sulfaat op de platen van de accu. Dit wordt snel omgezet in sulfaat op het zwavelzuur dat zich vormt in de aanwezigheid van zuren. Deze omzetting wordt bevorderd door de elektrische stroom die in de accu wordt opgewekt en Divisionalide van de negatieve platen in de vorm van een SiO2, wordt omgezet in waterstof en, tegelijkertijd, oxidatie. Dit proces wordt ook wel geleidingscelconversie genoemd.

In een accupark worden schroottonnen vervangen door loszittende strips van metaal. Dit is een toepassingstechniek die veel wordt gebruikt voor de bescherming van een accu. Deze praktijk is evenzeer toepasbaar voor de oppervlakken van een batterij in een auto

In geval van een storing in de accu’s om de motor van de volle stroom te voorzien, moeten in plaats van enkele cellen voltmeters worden gebruikt. Deze zijn in staat om de levensduur van de batterijen te beschermen. Zij worden ook gebruikt als methode om de geselecteerde spanning van een batterij in overeenstemming te houden met de specifieke eisen.

Voor een gewone onderhoudsaccu is een acculader nodig. Deze levert een constante spanning aan de batterij en wordt gebruikt voor het verwijderen van koolstofafzettingen van de platen. Dezelfde technieken worden ook met succes gebruikt om de lege of uitgeputte cellen weer volledig te laten werken.

Lees meer

APK

Leave a Reply

Your email address will not be published.