Hoe kies je de juiste scooter?

Scooterzaak Spijkenisse

Bij traditionele scooters is de motor achteraan of opzij gemonteerd, zodat de scooter kan omdraaien terwijl hij stapvoets rijdt. Bij scooters die voor gebruik op straat zijn ontworpen, is de motor naar voren gemonteerd.

Motorscooters worden steeds populairder bij voetgangers omdat een manueel model zo gemakkelijk op de stoep kan worden geschoven. Ze zijn echter beperkt tot niet-gemotoriseerde modellen.

De term wordt meestal gebruikt voor scooters op gas met een motor die aan de voorkant van het voertuig is bevestigd, hoewel de meerderheid van de straatscooters op gas rijdt. Een paar van de meer nutteloze modificaties worden toegevoegd om de scooter meer straatlegaal te maken. Gasscooters met aftermarket voorplaten worden vaak verkocht als regulier, of kosten meer dan de minder dure gasscooters met voorraad lichamen. Gasscooters met glasvezel lichamen, of bodykits zijn beter bestand tegen schade dan hun glasvezel aanhangsels.

Naarmate straatscooters aan populariteit wonnen, begon het aantal bedrijven dat verschillende stijlen scooters maakte, te stijgen. Populaire motorscooters kunnen nu worden gezien met dure aftermarket-onderdelen, of opgewaardeerd tot sportiviteit voor sportliefhebbers.

Zonder de diensten van een ervaren en toegewijde monteur is het afstellen van je scooter tot het optimale niveau een taak gebleven die velen als een doel van vele jaren beschouwen. Er zijn in principe vijf tuning niveaus van elke scooter die vallen onder de categorie van gas / benzine scooters (of motorfietsen). Elk van deze vijf tuning niveaus heeft zijn eigen unieke set van aanpassingen en winsten te winnen of te verliezen.

Scooter tuning hangt af van je vermogen om de apparatuur te begrijpen en te gebruiken. Alles kan de prestaties of het potentieel van je scooter beïnvloeden en het veranderen van onderdelen aan je scooter, zowel binnen als buiten, kan invloed hebben op hoe de scooter loopt en de impact op je portemonnee (hoeveel was het om de scooter aan te schaffen, en wat zijn de lopende kosten, zoals gas en vervanging van de accu).

Beginnend met niveau één, de basisscooter, of motorfiets zoals hij buiten het Westen beter bekend is. Gewetenloze mensen die snel geld willen verdienen met een scooter, zullen je waarschijnlijk de basisvragen stellen: “Is hij betrouwbaar?” “Hoe is de motor?”, “Ben je nieuw in dit gebied?”, en als je vragen hebt waar je geen antwoord op hebt, dan ook die. Afhankelijk van het niveau van de vaardigheden die u bezit zou een eenvoudig “ja” of “nee” antwoord waarschijnlijk voldoende zijn, maar houd in gedachten dat vragen die zijn gemarkeerd met “sterk mee eens” of “sterk mee oneens” slechts mijn mening zijn en met scepsis moeten worden behandeld. Het onbeantwoord laten van deze laatste vraag zal waarschijnlijk een aanwijzing geven over de werkelijke staat van de motorscooter die u overweegt te kopen en dit kan helpen om de kans op problemen later te verminderen. Het is heel gebruikelijk voor eigenaars van tweedehands apparatuur om problemen niet onmiddellijk te melden aan hun potentiële klanten, maar in plaats daarvan deze tijd te gebruiken om fondsen te werven voor dure reparaties. Als u nog niet eerder een scooter hebt gekocht en niets van motoren afweet, vraag dan iemand die u kent of bel een deskundige voor advies of nadere informatie. Als ze de details niet kennen of begrijpen, vraag hen dan om je te helpen leren of verwijs naar een expert. Als het vervangen van de accu of het repareren van een lampje essentieel is, vraag dan hoe moeilijk het is, of het te vervangen is, of dat de scooter waarschijnlijk een grote beurt nodig heeft.

Begin bij niveau vijf, wanneer je een keuze maakt tussen verschillende soorten scooters, vraag de eigenaar hoe lang hij de scooter al in bezit heeft. Vraag hen wanneer de scooter nieuw was en hoeveel garantiemaanden of -jaren of hoeveel kilometer hij op de weg is geweest. Als ze geen geschiedenis of onderhoudsgegevens hebben, of ze weten het gewoon niet, dan is het ofwel een unieke kans om er een te hebben, of ze zijn niet van plan hem ooit nog te gebruiken. Als het ze gewoon niet kan schelen, kan je hem net zo goed kopen.

Elk niveau van het uitschakelen van een elektrische scooter zal vaardigheid, een begrip van devoltage controle klasse, en fundamentele mechanische vaardigheden. Elke blokkering zal de mobiliteit van de scooter beperken en het zal zeker een nieuwe batterij nodig hebben op een bepaald punt. Vraag de eigenaar welke maatregelen er zijn genomen om te voorkomen dat er met de scooter wordt gereden. Als de accu wordt gebruikt, zal dat de levensduur van de scooter verkorten. Geld besparen heeft de hoogste prioriteit. Vervangende accu’s kosten minstens 1000$, zijn onbetrouwbaar en moeten regelmatig vervangen worden. Vraag de eigenaar welke andere uitrusting, zoals een vervangende regeleenheid, kettingen of banden ze hebben gemonteerd. Als ze de banden hebben vervangen en het nog steeds geen scooter is, beschouw het dan als een scootmobiel. Elke maat van wiel is geschikt voor een rolstoel.

Leave a Reply

Your email address will not be published.